O metodzie
Głównym zadaniem terapii jest dostarczenie i kontrolowanie bodźców przez wszystkie narządy zmysłów w taki dziecko spontanicznie kształtowało prawidłowe reakcje.
Najniższy poziom integracji stanowią bodźce przedsionkowe, czucia głębokiego, dotykowe oraz słuchowe i wzrokowe. Stanowią one bazę dla wzorców postawy, równowagi, napięcia mięśniowego, ssania, jedzenia, reakcji na dźwięk i kolory.
Dalsze bodźce dotykowe, przedsionkowe i proprioceptywne stanowią podstawę dla drugiego poziomu integracji - koordynacji bilateralnej, somatognozji („czucia własnego ciała"), planowania motorycznego, koncentracji uwagi i równowagi emocjonalnej.
To wszystko razem z bodźcami słuchowymi i wzrokowymi na trzecim poziomie wpływają na rozwój mowy, koordynacje wzrokowo - ruchową i celowość ruchu.
Dalsze bodźce dotykowe, przedsionkowe i proprioceptywne stanowią podstawę dla drugiego poziomu integracji - koordynacji bilateralnej, somatognozji („czucia własnego ciała"), planowania motorycznego, koncentracji uwagi i równowagi emocjonalnej.
To wszystko razem z bodźcami słuchowymi i wzrokowymi na trzecim poziomie wpływają na rozwój mowy, koordynacje wzrokowo - ruchową i celowość ruchu.
Wczesna stymulacja dzieci z grupy ryzyka, zapobiega w przyszłości powstawaniu wielu zaburzeń w zakresie rozwoju emocjonalnego i poznawczego.
Terapeuci
mgr Katarzyna Piaskowska
mgr Sebastian Pietruszka
mgr Aneta Rosiak-Pietruszka
mgr Grażyna Pierzchała-Dulowska
mgr Patrycja Dobrzyńska-Kowalik
mgr Roman Iwański
mgr Zofia Walczyk-Skrzek
mgr Marta Mieszała
Wstecz